Cançó del Mariscal (Dagoll Dagom, Els Pirates, 1997)

Aquest poema és un autèntic homenatge a les esdrúixoles! El text coincideix amb el recitat de la cançó, encara que difereixi un pèl amb la lletra oficial.
   Els Pirates és la versió catalana de l'opereta The Pirates of Penzance de Gilbert & Sullivan, traduïda per Xavier Bru de Sala i estrenada per la companyia Dagoll Dagom al Teatre Victòria de Barcelona el 18 de novembre de 1997.

Cançó del Mariscal

MARISCAL 
Jo sóc el mariscal de la carrera més modèlica,
i amb barcos de paper he inventat l'esquadra més quimèrica,
exemple de saviesa tan extensa com endèmica,
sóc sempre el campió de la polèmica acadèmica.

Tinc grans coneixements en integrals i en matemàtica,
he escrit els manuals de la balística hidrostàtica,
calculo hipotenuses més de pressa que Pitàgores... 

(Pitàgores, Pitàgores... ja ho tinc!)

conec les tres virtuts de les arrels de les mandràgores! 


TOTS
Coneix les tres virtuts de les arrels de les mandràgores,
coneix les tres virtuts de les arrels de les mandràgores,
coneix les tres virtuts de les arrels dels màndra-dràgores!

MARISCAL
Jo faig raonaments d'exactitud aristotèlica
i lligo cel i infern amb una rima maquiavèl·lica,
amb barcos de paper he inventat l'esquadra més quimèrica,
jo sóc el mariscal de la carrera més modèlica.

TOTS
Amb barcos de paper ha inventat l'esquadra més quimèrica,
perquè és el mariscal de la carrera més modèlica.

MARISCAL
Cada any guanyo el concurs de pescadors de cefalòpodes.
Sóc una autoritat en els anèl·lids i els artròpodes.
Retallo les plantilles per cosir sabates úniques
pels peus dels elefants que van morir a les guerres púniques.

Sé els noms de les princeses i les reines visigòtiques,
domino el grec i l'àrab i altres llengües més exòtiques
tinc fama d'estrateg com el carlí Zumalacàrregui...

(Zumalacàrregui, càrregui... ja ho tinc!)

Com que és tan complicada, aquesta rima me la càrregui.

TOTS
Com que és tan complicada, aquesta rima se la càrregui... 

MARISCAL
Les lletres i les ciències davant meu es tornen tímides
i em tenen per l'hereu apocalíptic de l'Arquímedes,
amb barcos de paper he inventat l'esquadra més quimèrica,
jo sóc el mariscal de la carrera més modèlica.

TOTS
Amb barcos de paper ha inventat l'esquadra més quimèrica,
perquè és el mariscal de la carrera més modèlica.

MARISCAL
Navego amb el compàs i faig els versos amb la brúixola
que marca sense error les bones rimes en esdrúixola.
Es tracta d'entrenar la calibòssia més anàrquica
per fer rimar paraules com república i monàrquica.

La història més histèrica i l'Espanya celtibèrica,
i cada riu d'Europa amb tribus d'Àfrica i d'Amèrica.
Astròleg, meteoròleg, interpreto a diari el cel...

(diarielcel, àrielcel... no, no, no patiu, no patiu, ja ho tinc!)

i afino les cançons d'aquells pesats de Màricel! 

TOTS
I afina les cançons d'aquells pesats Dagoll de Màricel,
i afina les cançons d'aquells pesats Dagoll de Màricel,
i afina les cançons d'aquells pesats Dagolls Dagom de Màricel!

MARISCAL
I és que sóc l'exemple viu de la modernitat simpàtica, 
p'rò encara no sé res de la genètica informàtica,
amb barcos de paper he inventat l'esquadra més quimèrica.
Jo sóc el mariscal de la carrera més modèlica.

TOTS
Amb barcos de paper ha inventat l'esquadra més quimèrica, 
perquè és el mariscal de la carrera més modèlica.

Maestro, presto agitato, si'l vous plait!

Navego amb el compàs i faig els versos amb la brúixola 
que marca sense error les bones rimes en esdrúixola. 
Es tracta d'entrenar la calibòssia més anàrquica 
per fer rimar paraules com república i monàrquica.

Tinc grans coneixements en integrals i en matemàtica, 
he escrit els manuals de la balística hidrostàtica, 
calculo hipotenuses més de pressa que Pitàgores,
conec les tres virtuts de les arrels de les mandràgores. 

TOTS 
Coneix les tres virtuts de les arrels de les mandràgores,
coneix les tres virtuts de les arrels de les mandràgores,
coneix les tres virtuts de les arrels dels màndra-dràgores!

MARISCAL 
Jo faig raonaments d'exactitud aristotèlica 
i lligo cel i infern amb una rima maquiavèl·lica, 
amb barcos de paper he inventat l'esquadra més quimèrica, 
jo sóc el mariscal de la carrera més modèlica. 

TOTS (i final)
Amb barcos de paper ha inventat l'esquadra més quimèrica, 
perquè és el mariscal de la carrera més modèlica! 

Escolteu-la al Youtube punxant aquí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada